Az illatom én vagyok

Hogyan válasszunk parfümöt? Egy embert nemcsak ruházata, hanem illata is meghatározza.

Érdekes kérdés, hogy mi alapján döntünk egy adott illat mellett, hiszen ez komolyan hathat közérzetünkre és befolyásolhatja érzelmeinket.

A legkézenfekvőbb lehetőség, hogy bemegyünk egy nagyobb parfümériába és testünk szabad területeire vagy papírcsíkokra különféle illatokat fújunk. A lényeg, hogy ötnél többet ne használjunk egyszerre, mert egy idő után már nem tudjuk megkülönböztetni őket. A pulzuspontok fölé hintett parfüm tovább tart, így érdemes a csukló, köldök, térdhajlat környékét bedörzsölni. Végleges illatát bőrünkön éri el, ezért érdemes ott is kipróbálni, ha ott is ízlik, vegyük meg. Fontos, hogy mindig olyan illatot válasszunk, ami egyéniségünkhöz ugyancsak passzol. Különböző alkalmakra válasszunk különböző illatokat, hiszen ezzel más jelentést kölcsönzünk. Ajándékba csak akkor érdemes adni, ha tökéletesen ismerjük az ajándékozott felet, hiszen könnyen mellényúlhatunk.

Az illat legtöményebb változata a parfüm, ami egyben a legtartósabb és legerősebb változat, hiszen a legmagasabb az alkohol tartalma.

Az Eau cologne magyarul kölnivíz 60%-ban tartalmaz alkoholt, míg az Eau de toilette ennél egy gyengébb változat

Az illatok osztályozása fogas kérdésnek bizonyult, hiszen körülhatárolása bonyolult feladat. A XIX. századi francia parfümkészítő Eugene Rimmal 18 alcsoportra osztotta az illatokat.


Manapság pedig az illatokat jegyeik alapján sorolják kategóriákba. Léteznek ámbrás, balzsamos, kámforos, citrusos, fenyőre emlékeztető, kristályos, száraz, földes, virágos, páfrányos, gyümölcsös, gourmand, zöld, széna, gyógyfüves, nehéz, bőr, könnyű, tengeri, fémes, mentás, mohás, bódító, óceáni, ózonos, púderes, füstös, gyöngyöző, fűszeres, édes, dohány jellegű és fás illatok.


Egy újabb szempont alapján is csoportosíthatjuk őket, vagyis megkülönböztetünk fej-, szív- és alapillatot. A fejillat tartalmazza a legillékonyabb összetevőket, a szívillat néhány órán keresztül fejti ki hatását, míg az alapillat gyakorlatilag a parfüm fixáló anyagai, amelyek egységben tartják az illatkompozíciót.

A Francia Parfümkészítők Társasága megpróbálta egységesíteni ezt a sokféle rendszert, így a következő illatcsaládokba sorolta az alcsaládokat: citrusos, virágos, páfrányos, ciprusos, fás, ámbrás (keleties) és bőr.

A citrusos család ismert tagjai a Lancome termékei, az Eau de Rochas vagy az Eau de Courréges.

A virágos illatokat népszerűsíti a Giorgio, a Trésor, a Chanel No. 19, Chanel No. 5., Eternity vagy a Loulou.



A páfrányos családba tartoznak például a Jicky és a Canoe.

A ciprusos családban kell keresnünk a Chype, Ma Griffe, Paloma Picasso, Cristalle, Femme Miss Dior, Montana vagy a Givenchy III.


Az ámbrás vagy keleties illatok csoportját erősíti a Passion, Joop!, Poison, Tabu, Red Door, Opium, Coco vagy a Boucheron.



Végül a bőr illatcsalád közismert tagjai a Tabac Blond, Scandale vagy a Cuir de Ruisse.

Egy embert nemcsak ruházata, hanem illata is meghatározza. Érdekes kérdés, hogy mi alapján döntünk egy adott illat mellett, hiszen ez komolyan hathat közérzetünkre és befolyásolhatja érzelmeinket.

Kapcsolódó cikkek:

Monet a szemhéjon, Rubens az ajkakon. »
Körömdivat, amit nem muszáj mindenáron követni »

Címkék:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés