Hidratáld magad!

Végre! Itt a jó idő, a hőmérséklet egyre feljebb kúszik, lassan kopogtat a nyár is, és vele együtt a kánikula.

Bár a hűvös évszakok alatt is fontos a megfelelő mennyiségű folyadék fogyasztása, a melegben még fokozottabban kell ügyelni rá. Igen ám, de gyakran elfeledkezünk róla, vagy úgy érezzük, hogy nem bírunk annyit inni, amennyit kellene. Hogyan fogyasszunk hát elegendő mennyiségű folyadékot?

Mindenek előtt azt kellene tisztázni, mit igyunk. A kínálat óriási, és ízlelőbimbóink gyakran a cukros ízek felé vonzanak minket. Valóban oltják a szomjat? Nem igazán, viszont tele vannak cukorral, és szép kis úszógumikat varázsolnak a csípőnkre, popsinkra, combjainkra.

Persze léteznek csökkentett energiatartalmú, édesítőszeres italok is. Nem mondjuk, hogy nem lehet őket fogyasztani, de ne csodálkozzunk, ha egy idő után valamilyen különös okból kifolyólag háborogni kezd a gyomrunk. Nem mindenki bírja a beléjük pakolt mű édeset…

 

A legjobb megoldás a víz, ásványvíz, ha valamiért a csapvizet nem tartjuk megfelelőnek, illetve teát is ihatunk, a gyümölcsek nagyon finomak például, és ízük édesítés nélkül is élvezhető. Valamint választhatunk frissen facsart gyümölcsleveket, igaz, kicsit macerás elkészíteni őket otthon, de megéri a fáradtságot. Esetleg a boltban kapható jobb minőségű leveket hígíthatjuk némi vízzel, így ízt érzünk, de a kalóriatartalom kisebb lesz.

Ha már megvan, mit iszunk, akkor nincs más hátra, mint hogy meg is igyunk nagyjából napi 2 litert. Hogyan? Kezdhetjük mindjárt reggel 1-2 pohárral, még mielőtt bármi másba kezdenénk. Ha vizet választunk, esetleg egy kis citromot is facsarhatunk bele, frissítő és némi C-vitaminhoz is jutunk, ami nyáron is éppen olyan fontos, mint télen.

Ha elmegyünk otthonról, szokjunk rá, hogy minimum fél liter folyadékot is beleteszünk a táskába, így óránként ihatunk 1-2 kortyot. Az irodában az asztalunkon is tarthatunk egy pohárnyi innivalót, ha úgy nagyobb kedvünk van a kortyolgatáshoz, akkor mintás, feliratos vagy különleges formájú ivóalkalmatosságban.

 

Az is jó ötlet, ha a toalett meglátogatása után iszunk mindig egy kicsit. A két cselekvés hamar egymáshoz kapcsolódik, így nem feledkezünk el az ivásról. Ugyanígy azt is bevezethetjük, hogy akkor is mindig iszunk, ha csupán 1-2 falatot eszünk. Sőt, amikor a főétkezések között szívesen harapnánk valamit, akkor először igyunk, az éhségérzet ugyanis fakadhat szomjúságból is, bármilyen furcsán is hangzik.

Ha még így is elfeledkezünk az ivásról, akkor pedig hívjuk segítségül a technikát. Egész egyszerűen állítsuk be az emlékeztetőt a telónkon, hogy óránként felhívja a figyelmünket az ivásra. Lehet, hogy családtagjaink, kollégáink eleinte furcsán néznek majd ránk, de minden csoda három napig tart, emellett előbb-utóbb a rendszeres folyadékfogyasztás úgyis a szokásunkká válik (állítólag 21 nap kell egy-egy új szokás felvételéhez), és elhagyhatjuk az emlékeztetőt. Ha pedig továbbra is szükség van rá, ez legyen a legnagyobb bajunk, az egészségünk megér ennyit, ugye?

Címkék:
Kapcsolódó cikkek:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés