Meddig fokozható a luxus?

Bármit kifizetünk az exkluzivitásért?

Balenciaga 2009-es legújabb őszi kollekciójából az egyik felsőért 50 000 dollárt kellene fizetnünk, ha magunkénak szeretnénk tudni. Akad-e – de tényleg! –, aki majd megveszi? És a gyöngyökkel kirakott szatén nadrágot, amelyik 8000 dollárba kerül? Vigyázat, mert a gyapjú változatáért még 950 dollárral többet vennének ki a zsebünkből! Ráadásul a Nicolas Ghesquiere tervezte Balenciaga kollekció korántsem a legdrágább a piacon.
Nem a Balenciaga az egyetlen, aki átlépte az ezerdolláros határt. A mintás selyem, Dries van Noten felső potom 2000 dollárba kerül. A luxuskategóriába tartozó márkák rettenetesen megemelik áraikat, de most a recesszió idejében megkérdőjelezhető ennek létjogosultsága. A Wall Street Journal éppen a napokban kérdezte meg az olvasóitól, hogy mennyit ér valójában a luxus? Az egyik válasz pontosan megfogalmazta, hogy a luxus nem a valódi értékről szól, hanem az exkluzivitásról. Meddig fokozható tehát az exkluzív, a luxus fogalma? Mit lehet még kifacsarni a vásárlóból?

Dries van Noten Balenciaga

HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés