Neked is lehet Lanvin ruhád!

Hosszas várakozás után fellebbent a fátyol a titokról: a H&M választása idén a Lanvinra esett! Lassan hagyománnyá válik, hogy neves divatházak és tervezők működnek együtt a svéd üzletlánccal, most a Lanvinon a sor.

Biztosan kíváncsian várod már a részleteket. Melyik divatőrült ne ugrana ki annak hallatán a bőréből, hogy neki is lehet egy darabja a patinás francia divatháztól? Rendben, egy kissé szerényebb kivitelben, de legalább egy fokkal közelebb kerülhetünk az igazi luxushoz.

Megjósolható, hogy a megjelenés napján az egész világon őrület lesz úrrá. Elég csak abból kiindulni, hogy a tavaly ősszel a H&M üzleteiben landoló Jimmy Choo kollekciót mekkora hisztéria fogadta. Kígyózó sorok a Váci utcai üzlet előtt, és egy kisebb fajta háború a cipőkért és a kiegészítőkért… Nem árt alaposan felkészülni.

A H&M nagyon ért ahhoz, hogy miként csigázza fel a vásárlóközönségét! Még azelőtt, hogy kiderült volna, hogy a Lanvinra esett a választása, 7 titokzatos videót töltött fel a Facebook oldalára, amelyben Alber Elbaz mesél a leendő kollekcióról és a divatról általában – csak beszél, ugyanis nem ő szerepel a videókon, és a szereplők arcát is homály fedi. Folyt a találgatás hónapokon át, hogy ki is beszél a videókon? Titkok viszont még mindig vannak a H&M tarsolyában, szeptember 9-én kerül fel újabb adag információ az oldalukra – addig is lehet kíváncsian várakozni!

A projekt mindkét nemnek kedvez: Alber Elbaz, a Lanvin kreatív igazgatója felelős a női vonalért és Lucas OOssendrijver a férfiruhákért. A nagy nap november 23-án lesz, ekkor kerülnek az üzletekbe a csodás Lanvin ruhák világszerte. Előtte 3 héttel, november 2-án pedig egy bemutató keretein belül megtudhatjuk, hogy egészen pontosan milyen ruhákról is lesz szó, valamint a H&M hivatalos weboldalára ezen a napon kerül fel a videó a ruhakölteményekről.

Azért azt nem mondhatnánk, hogy mindenki repes az örömtől a tény hallatán, hogy idáig „alacsonyodik” a Lanvin. Vannak, akik szabályosan fel vannak háborodva, mélyen csalódottak és a luxus halálát jelzik előre baljóslatúan. Nevezhetjük őket „sznobpártiaknak”, ám bizonyos szempontból igazat is lehet nekik adni. A Lanvin elvégre is a legrégebbi párizsi divatház, az haute couture egyik legrangosabb képviselője, a luxus jelképe. És mint ilyennek meg kéne őriznie a méltóságát, azt, hogy a magasból, a trónszékről tekintsen a divatvilág hétköznapi részére, és csupán a felső tízezernek, a kegyeltjeinek cseppentsen keveset az öltözködés krémjéből, a legtökéletesebb, angyali ruhákból. A „sznobpártiak” tehát azt mondják, hogy ezzel a Lanvin saját magát fosztja meg a tróntól, és így az előkelő vásárlói egy részétől is. Hiszen ki akarna milliókat fizetni egy olyan ruháért, amihez hasonlóban már a „halandók” is járhatnak?

Mások ennél sokkal racionálisabban nézik az ügyet. A divatipar is ipar, tehát a mozgatórugó a pénz. És egy ilyen, elérhető áron kínált kapszulakollekció bizony nem kis összegeket hoz a konyhára. Nyitni a tömegek felé – varázsjelszó a súlyos vagyonokhoz. Amellett, hogy rengeteg embert vonz az üzletekbe, azok, akik a Lanvint eddig kevésbé ismerték most megismerik a nevét. Óriási publicitást jelent ez a cégnek, amelyre talán szüksége is van, hiszen a divat világában kevésbé otthonosan mozgó emberek részére a Lanvin neve nem cseng olyan ismerősen, mint egy Chanel, egy Dior vagy egy Gucci. A H&M-en keresztül viszont sokan meg fogják ismerni, meg fogják szeretni, és ezzel fellendülhet a kozmetikai cikkek, parfümök és egyéb kiegészítő termékek eladási rátája. Ám a Lanvin irányítása sokkal körmönfontabb annál, mint ahogyan első pillantásra tűnhet: mostanában óriási terjeszkedések vannak folyamatban és nem csak a tömegek felé. Nemrégiben a Lanvin számos önálló luxusbutikot nyitott, többek között a Madison Avenue-n.

Látjuk, hogy a vélemények megoszlanak, de mit szól mindehhez Alber Elbaz? „Amikor a H&M felkért minket az együttműködésre, megkérdeztek, hogy le tudom-e fordítani az álomvilágot, amelyet a Lanvin számára készítünk egy szélesebb közönség számára. Ez a projekt nem arról szól, hogy kevesebbért áruljuk a ruháinkat. Tetszik az ötlet, hogy a H&M elmozdul a luxus felé, sokkal inkább, minthogy arról lenne szó, hogy a Lanvin tömegcikké válik. Azt gondolom, ez egy okos döntés, tehát igent mondtam.” Azt is hozzátette, hogy habár más a H&M és a Lanvin vevőköre, a filozófiájuk és céljuk mégiscsak megegyezik: szépséget és örömöt vinni a nők és férfiak életébe. Meggyőző!


Alber Elbaz-t, a kedvelt és nagyra becsült tervezőt tárt karokkal fogadja a világ, mi pedig kíváncsian várjuk a kollekciót. Találkozunk a H&M-ben november 23-án!

 

A cikk szerzője: Sáska Betty

Címkék: ,
Kapcsolódó cikkek:
HIRDETÉS
Vitrinblog
Vitrin Blog | ...Divat, Stílus & Szépségápolás Kicsiny Kirakata...
hirdetés